
Great Place to Work: Vi utvikler organisasjonen
Norlandia har inngått et samarbeid med Great Place to Work, en internasjonalt anerkjent aktør som hjelper organisasjoner å evaluere og utvikle sitt arbeidsmiljø og sin kultur. Målet med samarbeidet er å fortsette å bygge og utvikle tillit i organisasjonen, oppmuntre til handlingskraft hos våre ansatte, øke trivselen på arbeidsplassen og sikre en god opplevelse for våre kunder - barn, eldre og gjester.
Starten på vårt samarbeid var en omfattende medarbeiderundersøkelse gjennomført blant alle våre medarbeidere i høst. Basert på resultatene av undersøkelsen er handlingsplaner og spesifikke prosjekter igangsatt. Vi gjennomfører i år blant annet et lederutviklingsprogram med fokus på tillitsbasert ledelse.
Medarbeiderfokus
Norlandia og Great Place to Work har ansatte i fokus. Vi tror at en arbeidsplass som ansatte opplever som god er kjennetegnet av positive relasjoner og en høy grad av tillit. En "Great Place to Work" er en arbeidsplass der man:
- Har tillit til de man jobber for
- Kjenner stolthet over det man gjør
- Trives sammen med folkene man jobber sammen med
Lederfokus
Vi mener at våre ledere bidrar til en velfungerende arbeidsplass når man:
- Når organisasjonens mål
- Atøtter ansatte i å gjøre sitt aller beste
- Arbeider som et lag i et miljø preget av tillit
Norlandia har en unik kultur og organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag som vi med hjelp av Great Place to Work ønsker å bevare og utvikle i tråd med vår stadige vekst.